Wednesday, November 10, 2010

hilang ic, lesen, road tax


sah-sah la aku sengal.
sbb aku dah hilang sume ni aku pegi jpn, jpj ngan mama. jam 7pagi lebih leps minum air herbalife aku gerak pergi Maluri; Jabatan pendaftaran negara sebb nak buat IC baru.

menyesal tak suda hari ni. ada aja silapnya. bapak aku kata aku macam kartun.
aku cuai. aku ngaku aku slack kalao bab simpan barang-barang, mesti je hilang.
aku minta maaf pada sume sebb menyusahkan diri sendri dan famili.

aku pegi JPN maluri abis je lepas amik gambar kena tunggu 3 minggu lepas tu baru dpat siap IC baru. Total kali kedua hilang berserta bukti as student charge IC baru rm110.

setel balik rumah. pegi JPJ buat lesen baru and road tax hilang. sume related to money.
apa-apa kena fikir panjang, aku tak banyak fikir sebb duit tu bukannya aku yg carik.
duit parents.

aku ingat tadek road tax, motor tak bole guna. aku pegi la bayar denda road tax baru rm20, hilang lesen rm20. sebenarnya takyah bayar road tax pon takpe sebabnya moto tak bawak keluar. aku tepaksa suruh mama patah balik sebabnya nak buat road tax baru.

kalo tak guna sangat moto kat luar tak payah nak guna road tax. membazir penat diri sendiri.

ok dayah bengong, jangan hilangkan barang-barang cani lagi.
bye.

No comments: