Monday, November 22, 2010

kepenatan

salam.

semalam memang tak lekat rumah. mama semakin rajin berjalan. kami ke kota KL. oke ada tujuan, sebenarnya aku di temani mama, dan akram ke klinik, pegi klinik pakar kulit mohd noh, seawal jam 8 pagi bersiap. pastu keluar rumah. mama drive kereta, kami mencari kekosongan parking dan rezki akhirnya ada rupa-rupanya disitu parking kosong, letak coins rm2.40, expired jam before 11.54. oke terus jalan :) hati gembira, masuk klinik as first patient.
aku mmg dah berniat pegi klinik kulit muka, sebab muka asik berjerawat cuba tanya doktor.

lastly cek appointment around 9. 940 am baru masuk jumpa doktor yang sudah lapan tahun tak ketemu. aku pernah pergi klinik since sekolah dulu muka mmg teruk berjerawat teruk. tak pandai bergaya, tak kelihatan cantik berseri dan sering ada penyakit kulit. teruk jugak, tapi tak berterusan jumpa doktor klinik pakar kulit mohd noh berenti buat cek appointment sampai takat form 2 saja.

sekarang tetiba mak aku ajak, takkan la aku nak nolak jumpa doktor nak cantikkan kulit muka. semuanya sama saja rawatan dia back to basic,masalah kulit berpunca dari fakta kulit, hormon dalam badan aku tinggi. hormon endostregen tinggi, katanya kulit muka berenti berjerawat sehingga umur 26 tahun, aku ingatkan sesudah habis umur 18 tahun. total cost pegi klinik around RM145.

aku teman mama carikkan kain and lace sekitar KL. kaki agak panas, jalan ke sana dan sini. bila di temani akram, aku rasa mama tak payah lah nak rajin berjalan sambil beli barang kesukaan beg bonia, beg gucci. pejam mata shudahh. len kali kita pegi.

motif terakhir pegi KL lepas aku cek kulit muka ialah amik ps2 akram yang dah direpair kat SEMUA house. total cost RM180. then,
mama ada belanja makan minum pastu mama beli alat perhiasan diri ala-ala pin berjuntai around RM80. memang glam kalo pakai pin berjuntai ni ye mmg cantik-cantik belaka.

lepas habis semua hajat, kami pulang. tapi bukan pulang rumah berehat. mama amik call bertanyakan kad kredit Maybank. so, to settel the Maybank card needs to be at the center maybank. maybank kat KLCC, rushhing pegi KLCC lepas solat zohor pastu singgah Ampang point hantar bungkusan ubat dan duit nenek. jalan-jalan around ampang point beli shirts. mama beli kain kat gulati's depan ampang point.

pastu balik. cuba kira berapa tempat sudah pegi jalan. balik penat! tapi fun.
ada jugak kerja kao kan...lupa nak cerita, last few days mama and me pegi ampang point hari ahad and saya dapat barang baru,sudah beli satu hp Nokia rm370 at ampang point. pi trade in handphone lama tolak rm50. harga asal nokia x3 -RM420 tapi dapat RM370. TQ so much to mama bak. ini pic hp x3 nokia :


merasa jugak nk hp baru

shudah penat cerita penat, tidur terus kat dpn tv semalamm tgk muzik-muzik semi anddddd yuna made it through final. hopes you win.
bye

1 comment:

Adriani said...

Hello sweetheart!

Hope you are well... :)
Belajar rajin2 jangan nakal2 ya!
Hope to c u someday!