Thursday, November 18, 2010

Perasaan sendiri


hari ni aku rasa pelik. aku tadek la bubuh guna-guna orang nak belanja aku kat facebook kalo kita kenal. aku terasa musykil ntah hari ni.

aku online kat facebook pepagi la camtu pastu status chat tgh on kaler hijau, aku tak expect ada kawan lelaki dgn facebook nak chat so aku layankan ajer.

first feel yang aku rasa, aku tak kenal kao la budak. aku tak sama baya ngan kao. aku tak rasa kita patut berjumpa atau keluar ke hapa. sori to said i'm sori. aku pon tak faham camna dia detect aku tengah cuti pastu men ajak aku keluar sesuka hati. aku bukan jenis sosialaa apa kata kao ajak kawan-kawan kao lagi bagus tau

* gua tak reti crop sebaiknya, nak tgk pls klik

aku tolak tawaran budak ni nk ajak tgk wayang, budak tu age 20, aku 22 der. aku tgh bukak resepi muffin pastu dia dok hallo2, kesian pon ada, lagi pon aku ni cuti. layan kan jelah cuti. aku directly tak sampai hati nak tolak ajakan beliau tapi aku mengaku terus aku tak berani keluar ngan orang yang baru kenal.
memang perlu tuk berjaga-jaga kan. hidup tak semestinya indah.

aku kata baik-baik ngan dia nex time ajalahh, aku mmg tak kluar hari ni. padahal amik alasan tak keluar ngan budak-budak. aku di ajak nengok movie rapunzel kat the curve, aku bagi alasan mm mmg tak penah pegi sana dan dia jawab trus dia nak amik kat rumah. wahh, baik hati dia kan. tapi ai have to ignore your invitation dik. nex time ok.

tapi aku keluar rumah jugak ye, a date. hari ini aku pergi jumpa friends, a sepesel friends supposedly. sebenarnya patut jadi a date tapi it turns out just like biasa and whatever.




dijanji pukul 2pm time tapi aku bagitahu dia pukul 2 lbh and aku ajak sorang kawan laa yg ku sayang kakak sya teman, tadekla nervous weyy, tapi sebenarnya bosannye sebab bila jumpa date:

-dah la lama menunggu dia sampai kat time square, around 320 camtula and ends 4.40
-kena tunggu dia keluarkan duit plak kat mesin atm
-mahu makan sedap tapi makanan macam kat kedai mapley, makan kat marrybrown kot nama tmpt tu first time ngan tak best, oder fish ngan french fries share ngan kakak sya and milo es
-berbual macam gaya lecturer and aku student beliau
-dia nasihat dgn gaya yg menakutkan hidup kat luar susah bila dah kerja
-bila dia nak balik taksempat nak bye2 directly jumpa lagi
-dia pegi tandas terus bye2, aku tak sempat tgk dia for the first & last.


adios. nak carik sepesel baik kao fokus study pastu carik kerja elok-elok, pastu baru carik yang istimewa pilihan hati.

aku frust jugak try sorang-sorang member temankan aku keluar semata-mata nak jumpa ngan date a friend ni, date saya namanya sheikh afiq dan berkenalan melalui facebook.

orangnya bersahaja, tadek style mcam penyanyi bi rain mahupun noh hujan, tapi berpelajaran tinggi. mmg saya salute, tapi tak perlu la mencari kekurangan kehidupan saya tengah becuti atau susahnya mencari kerja kat luar mana, rezeki ada kat mana2 kalau kita usahakan ye dak.

aku cuba tanya kawan aku dok teman la kan aku ni tak biasa jumpa kawan laki2 baru kenal one-on-one, so aku tanya fasha first-first,umai and ili. semua reject ada je alasannn.

alhamdulillah last choice is kak syaza. thanks for the day and you are my saviour oke. aku rasa kalao aku tadek teman mmg aku akan cancel date bedua weyyy.
  1. dan aku belajar something "Nilai suatu persahabatan sebenarnya dilihat daripada ketulusan hati dan kesanggupan kita berkorban untuk orang lain"
pastu berani berdepan apa sahja risiko akan datang oke.

balik rumah je lepas date tu singgah beli biskut aunty tu, aku beli bawak balik bagi mama makan, pastu hujan yang sangat lebat buat aku bersedih memanjanggggggg, tatahu kenapa terasa sgt.

tapi aku menangis fikir dan muhasabah pada diri sendiri, kenapa bila kita nak kan benda tu tapi kita susah sangat nak dapat-dapat. maksudnya situ, Allah nak uji hambanya dari segi mental ngan fizikal.

outcome lepas date :

- aku sedar siapa lah aku, kawan sebenar akan bantu kita bila kita rasa dia ikhlas nak tolongkan
- aku sedar tak perlu la date-date



so banyak perasaan yang bergelodak kat hati ni tapi tak de la nak letup.
aku menangis, doa pada Allah luluskan exam lepas, permudahkan setiap urusan kat dunia & akhirat ku. AMIN.

selamat malam. sepatutnya diari khamis tapi sudah jadi diari jumaat.
bye

No comments: